Αρρύθμιστα φανάρια, φθαρμένο οδόστρωμα, κατεστραμμένα στηθαία, διαλυμένες πινακίδες και αφίσες συνθέτουν την εικόνα στις πιο κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αττικής. Δρόμοι όπως ο Κηφισός, η Κηφισίας, η Συγγρού, η Πέτρου Ράλλη και πολλοί άλλοι βρίσκονται σε κατάσταση εγκατάλειψης, με την Περιφέρεια να δείχνει χαρακτηριστική αδιαφορία για τη συντήρησή τους.
Το κυκλοφοριακό χάος που βιώνουν οι οδηγοί καθημερινά φαίνεται να μην αποτελεί προτεραιότητα για την Περιφέρεια Αττικής, παρά το γεγονός ότι οι συγκεκριμένοι δρόμοι εξυπηρετούν χιλιάδες πολίτες σε καθημερινή βάση. Η εικόνα αυτή δεν είναι μόνο αισθητικά απογοητευτική, αλλά εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των οδηγών και των πεζών.
Κατεστραμμένες υποδομές και απαρχαιωμένα φανάρια
Ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα αφορά τους φωτεινούς σηματοδότες. Στην Αττική υπάρχουν περίπου 2.500 κόμβοι φωτεινής σηματοδότησης, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις λειτουργούν με προγράμματα που δεν έχουν ανανεωθεί εδώ και χρόνια.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα φανάρια στη Λεωφόρο Κηφισίας, στην Καλλιρρόης, στην οδό Φραντζή, αλλά και στην Παραλιακή στο ύψος του Ελληνικού, τα οποία είτε είναι κακορυθμισμένα είτε παρουσιάζουν βλάβες, με πολλές λάμπες να είναι καμένες. Το πρόβλημα είναι τόσο εκτεταμένο που σε ορισμένες περιοχές οι οδηγοί έρχονται αντιμέτωποι με σηματοδότες που λειτουργούν αποσπασματικά, δημιουργώντας πρόσθετους κινδύνους και καθυστερήσεις στην κυκλοφορία.
Παράλληλα, το φθαρμένο οδόστρωμα και τα κατακερματισμένα στηθαία ασφαλείας δημιουργούν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα, ειδικά σε περιόδους κακοκαιρίας, όπου οι λακκούβες γεμίζουν νερό και οι δρόμοι γίνονται πραγματικές παγίδες για τους οδηγούς.
Η απροθυμία της Περιφέρειας και η στάση Χαρδαλιά
Όπως αναφέρει το Power Game:
Απροθυμία Χαρδαλιά για το κυκλοφοριακό
Αν δεν με απατά η γνώση μου, οι οδικές αρτηρίες της Αττικής ανήκουν στην Περιφέρεια, όπου, αν και πάλι δεν κάνω λάθος, έχει ως πολιτικό επικεφαλής τον Νίκο Χαρδαλιά τον Α’. Με δεδομένο ότι το κυκλοφοριακό είναι το νούμερο ένα θέμα για τους Αθηναίους, δύσκολα θα μπορούσα να αφαιρέσω από την προβληματική κατάσταση τον φιλόδοξο Έλληνα πολιτικό, που αποτελεί τη χρυσή εφεδρεία για το έθνος, δεδομένου ότι ο πλανήτης βρήκε και δεύτερο ηγέτη, και αναφέρομαι στον Μασκ, μετά τον Πάιατ. Ο Χαρδαλιάς, που έχει βασική ευθύνη για το μπάχαλο στους δρόμους, μαθαίνω ότι δείχνει μια σχετική απροθυμία να συνεργαστεί με το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, μήπως και βελτιωθεί κάπως η κατάσταση στους δρόμους της Αττικής.
Εδώ που τα λέμε, κι εγώ να ήμουν στη θέση του, δεν θα καταδεχόμουν, κοτζάμ περιφερειάρχης, να κάτσω και να συνομιλώ με έναν υπουργάκο, εν προκειμένω τον Χρυσοχοΐδη. Πέραν τούτου, έχω την αίσθηση ότι ο Χαρδαλιάς σωρεύει προβλήματα ως περιφερειάρχης για να έρθει να τα επιλύσει ως πρωθυπουργός.
Η στάση της Περιφέρειας Αττικής, όπως περιγράφεται, δείχνει μια γενικότερη αδιαφορία για τα σοβαρά προβλήματα του οδικού δικτύου, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου να πληρώνουν το τίμημα της απραξίας.
Οι συνέπειες της αδράνειας
Η επιδείνωση της κυκλοφορίας στην Αττική δεν είναι απλώς ένα ζήτημα ταλαιπωρίας, αλλά επηρεάζει:
• Την οικονομία, καθώς η καθυστέρηση στις μετακινήσεις έχει άμεσες συνέπειες στην παραγωγικότητα και στην κατανάλωση καυσίμων.
• Το περιβάλλον, με την αυξημένη κυκλοφοριακή συμφόρηση να οδηγεί σε περισσότερους ρύπους.
• Την ασφάλεια, αφού οι φθαρμένοι δρόμοι, οι κακοσυντηρημένες υποδομές και τα προβληματικά φανάρια αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων.
Θα υπάρξει λύση ή θα συνεχιστεί η αδιαφορία;
Το κυκλοφοριακό χάος στην Αττική δεν είναι ένα φυσικό φαινόμενο, αλλά το αποτέλεσμα κακής διαχείρισης και αδιαφορίας. Οι πολίτες απαιτούν λύσεις τώρα, όχι αόριστες υποσχέσεις και πολιτικά παιχνίδια. Η Περιφέρεια Αττικής και οι αρμόδιες αρχές οφείλουν να αναλάβουν δράση πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη.
Διαφορετικά, το μόνο που θα συνεχίσει να κινείται με ταχύτητα στους δρόμους της Αθήνας είναι η αγανάκτηση των πολιτών.