Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δήλωσε πως ο σιδηρόδρομος δεν αποτελεί μόνο υποδομή, αλλά στρατηγική επιλογή, επισημαίνοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η πλήρης ανάταξη, οικονομική βιωσιμότητα και ενίσχυση της ασφάλειας του συστήματος έως το τέλος της τρέχουσας θητείας. Όπως έκανε γνωστό, το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση του ΟΣΕ πρόκειται να ψηφιστεί εντός των επόμενων εβδομάδων.
Υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα πρέπει να είναι ισχυρή και αυτό περνάει μέσα από την άμυνα, τη γεωπολιτική σταθερότητα και μία στιβαρή οικονομία», προσθέτοντας ότι οι υποδομές αποτελούν βασικό πυλώνα αυτής της στρατηγικής.
Αναφερόμενος στο νέο θεσμικό πλαίσιο για τους σιδηροδρόμους, σημείωσε πως η ψήφισή του θα επιτρέψει την προσέλκυση στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα, την ψηφιακή αναβάθμιση και την ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών. Όπως τόνισε, «η ανάταξη του σιδηροδρόμου βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της ελληνικής κυβέρνησης», επιδιώκοντας την αύξηση των δρομολογίων με σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές.
Μέχρι το 2026, υπογράμμισε, «η χώρα μας θα έχει στείλει το μήνυμα ότι μπορεί να υποστηρίξει μεγαλύτερους όγκους μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων».
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και στην ενοποίηση της Βόρειας Ελλάδας με τα Βαλκάνια, ενισχύοντας τον βόρειο διάδρομο εξαγωγών και άμυνας από την Αλεξανδρούπολη έως το Ορμένιο και προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.
«Αν η Ευρώπη θέλει πραγματική στρατηγική αυτονομία, η Ελλάδα πρέπει να είναι έτοιμη», ανέφερε χαρακτηριστικά, προβάλλοντας τη χώρα ως αξιόπιστη εναλλακτική διαδρομή στα Στενά του Βοσπόρου για τη διακίνηση εμπορευμάτων και στρατιωτικού υλικού.
Ανακοίνωσε, επίσης, την επερχόμενη λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας «railway.gov.gr», η οποία θα προσφέρει real-time παρακολούθηση των δρομολογίων με ακρίβεια εκατοστών, βελτιώνοντας την ασφάλεια και την αξιοπιστία του συστήματος.
Για το έργο του Flyover, επιβεβαίωσε την ταχύτατη πρόοδο των εργασιών και την παράδοσή του εντός της θητείας, ενώ σε ό,τι αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, ανέφερε ότι η Θεσσαλονίκη έχει πλέον μετρό.
Αναγνώρισε την πρόσφατη διακοπή λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης λόγω τεχνικού προβλήματος και ζήτησε «συγγνώμη», ενώ για τον ΟΑΣΘ, προανήγγειλε επέκταση και ανανέωση του στόλου έως το 2027.
Κλείνοντας, ανέφερε: «Θέλουμε να κάνουμε εξαγγελίες από τη Θεσσαλονίκη με πανελλαδικό ενδιαφέρον. Οι ρίζες μας είναι στη Βόρεια Ελλάδα και σε αυτήν χτίζεται το μέλλον της ανάπτυξης».