Η Χριστίνα Τσούτσουρα απαντά με σφοδρότητα στην αγωγή του Ανδρέα Ψυχάρη για τα 19 έργα τέχνης που βρίσκονται στην κατοχή της, παρουσιάζοντας διαφορετική εκδοχή για την προέλευσή τους. Η υπόθεση, αρχικά νομική, πλέον εμφανίζεται ως έντονη οικογενειακή διαμάχη, συνδεόμενη με την οικονομική κρίση του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη (ΔΟΛ) και τον θάνατο του Σταύρου Ψυχάρη.
Η Τσούτσουρα υποστηρίζει ότι οι πίνακες αγοράστηκαν με χρήματα του συζύγου της και ότι ο Ανδρέας Ψυχάρης ζητούσε είτε χρήματα είτε πίνακες για να καλύψει χρέη του πατέρα του. Η πλευρά του Ανδρέα Ψυχάρη απορρίπτει αυτούς τους ισχυρισμούς, δηλώνοντας ότι διαθέτει αποδεικτικά στοιχεία για την κυριότητα των έργων. Σύμφωνα με ένορκη βεβαίωση, η Τσούτσουρα φέρεται να πούλησε στον Παναγιώτη Ψυχάρη πίνακα του Πικάσο που ανήκει στον Ανδρέα Ψυχάρη.
Με τη φράση «θα τρίζουν τα κόκαλα του πατέρα σου», που περιλαμβάνεται στις προτάσεις της στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, η Χριστίνα Τσούτσουρα απαντά στον γιο του εκλιπόντος εκδότη για τα έργα που κοσμούσαν το οικογενειακό σπίτι στο Κολωνάκι. Στις προτάσεις της, συνδέει τη σύγκρουση με την κατάρρευση του ΔΟΛ, την ασθένεια και τον θάνατο του Σταύρου Ψυχάρη και τα γεγονότα που οδήγησαν στη ρήξη πατέρα και γιου.
Η ίδια αναφέρεται στην καριέρα του Σταύρου Ψυχάρη από το 1972 ως πολιτικού συντάκτη στην εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ», στη συνέχεια ως διευθυντή και αργότερα πρόεδρο του ΔΟΛ, καθώς και στον γάμο της μαζί του από το 1994 έως τον θάνατό του στις 2 Αυγούστου 2022. Τονίζει τη σημασία της αγοράς του διαμερίσματος στην οδό Λυκαβηττού το 1998 και τη σχέση της οικογένειάς της με τα παιδιά από τον πρώτο γάμο του Σταύρου Ψυχάρη, λέγοντας ότι οι σχέσεις ήταν καλές μέχρι πρόσφατα.
Η Τσούτσουρα περιγράφει ότι το 2011 ο Ανδρέας Ψυχάρης φιλοξενήθηκε για τέσσερα χρόνια σε διαμέρισμά της στο Κολωνάκι, γεγονός που «συνομολογεί και ο ίδιος με την ένδικη αγωγή του».
Όσον αφορά τα έργα τέχνης, η Χριστίνα Τσούτσουρα σημειώνει ότι ο σύζυγός της είχε «ιδιαίτερη αγάπη για την τέχνη και δη για τα έργα ζωγραφικής» και κατείχε «μία μεγάλη συλλογή από σημαντικά έργα Ελλήνων και ξένων ζωγράφων». Υποστηρίζει ότι ο Ανδρέας Ψυχάρης, μετά τις σπουδές του στο Ηνωμένο Βασίλειο που χρηματοδότησε ο πατέρας του, τοποθετήθηκε σε διπλωματικές θέσεις στο εξωτερικό.
Η Χριστίνα Τσούτσουρα συνδέει τη δικαστική αντιπαράθεση με την οικονομική κρίση της χώρας, την κατάρρευση του ΔΟΛ και τις προσωπικές συνέπειες για τον Σταύρο Ψυχάρη, ο οποίος έχασε «άπασα την κινητή και ακίνητη περιουσία του» μεταξύ 2018 και 2020, συμπεριλαμβανομένου και του οικογενειακού σπιτιού στο Κολωνάκι. Από το 2020 έως τον θάνατό του, η οικογένεια φιλοξενήθηκε στην κατοικία των θυγατέρων τους στο Πόρτο Ράφτη. Παρά την ασθένεια του συζύγου της από το 2003, «έως το τέλος της ζωής του είχε πλήρη πνευματική διαύγεια, διαχειριζόταν μόνος του τις υποθέσεις του και έπραττε πάντα σύμφωνα με τη δική του βούληση και μόνο».
Η Τσούτσουρα τονίζει ότι ο Σταύρος Ψυχάρης είχε καταβάλει «πολύ μεγάλα ποσά» για τη στήριξη του Ανδρέα Ψυχάρη και της οικογένειάς του, ενώ η ένταση στη σχέση πατέρα και γιου κλιμακώθηκε στα μέσα του 2020, όταν ο γιος άρχισε να απαιτεί χρήματα ή πίνακες, ισχυριζόμενος ότι ο πατέρας του έπρεπε να καλύψει οικονομικές υποχρεώσεις του, «ο οποίος είχε ήδη τότε καταστραφεί οικονομικά».
Η διατύπωση «αν δεν είχε χρήματα, “ας του έδινε πίνακες”» υπογραμμίζει, κατά την Τσούτσουρα, ότι ο ενάγων μέχρι τότε «αναγνώριζε ανεπιφύλακτα ότι οι πίνακες ανήκαν στον πατέρα του». Η πρώτη αγωγή που κατέθεσε ο Ανδρέας Ψυχάρης το 2020 θεωρήθηκε «ψευδής και εκβιαστική», προκαλώντας έντονη αντίδραση στον Σταύρο Ψυχάρη, αλλά η αποχώρηση της αγωγής δεν αποκατέστησε τη ρήξη, η οποία επισημοποιήθηκε σε οικογενειακή συνάντηση στο Πόρτο Ράφτη, όταν ο Σταύρος Ψυχάρης «του είπε να φύγει από το σπίτι».
Μετά τον θάνατο του πατέρα, ο γιος φέρεται να προσπάθησε να ασκήσει πίεση για την απόδοση των έργων, παρά το γεγονός ότι «γνώριζε πολύ καλά ότι οι πίνακες ήταν κυριότητας του πατέρα του». Η απάντηση της Τσούτσουρα ήταν μία και σαφής: «Θα τρίζουν τα κόκαλα του πατέρα σου».
Η πλευρά του Ανδρέα Ψυχάρη, μέσω της δικηγόρου Μαριζάνας Κίκιρη, απορρίπτει όλους τους ισχυρισμούς της Τσούτσουρα, δηλώνοντας ότι διαθέτει πλήρη αποδεικτική βάση για την κυριότητα των έργων και επικαλείται την ένορκη βεβαίωση του Παναγιώτη Ψυχάρη, που ενισχύει τους ισχυρισμούς της αγωγής. Σύμφωνα με αυτήν, η Χριστίνα Τσούτσουρα φέρεται να πούλησε στον Παναγιώτη Ψυχάρη πίνακα του Πάμπλο Πικάσο, ενώ ο Ανδρέας Ψυχάρης κατείχε αποδείξεις για το «πόθεν έσχες» της αγοράς και για την εξόφληση χρεών του ΔΟΛ και του αποθανόντος πατέρα του.
